Post Top Ad

ΦΑΚΕΣ ΜΕ ΚΙΝΟΑ

Για την κινόα άκουσα πρώτη φορά σε μια εκπομπή μαγειρικής πριν 3-4 χρόνια και μου τράβηξε την προσοχή, είπαν τα καλύτερα για αυτή την υπερτροφή και ότι έχει πολύ καλή γεύση. Όταν έγινα χορτοφάγος έπρεπε να βρω άλλες πηγές πλήρους πρωτεΐνης και στο ψάξιμο για εναλλακτικές πηγές η κινόα ήταν στα πρώτα αποτελέσματα. Πλέον υπάρχει στην διατροφή μου σίγουρα 2 φορές την εβδομάδα.


Τι είναι και από προέρχεται;
Η κινόα ανήκει στα ψευδοδημητριακά και προέρχεται από την Νότιο Αμερική. Είναι μια καλλιέργεια 4 χιλιάδων ετών και οι Ίνκας αναφέρονταν σε αυτή ως  "η μητέρα όλων των καρπών". Υπάρχει σε 4 χρώματα, η λευκή που είναι και η πιο διαδεδομένη, η μαύρη , η κόκκινη και η μπλε που είναι η πιο σπάνια. Οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή κινόας είναι το Περού, η Βολιβία και ο Ισημερινός.

Μπορεί να σας θυμίσει το σουσάμι στο χρώμα και στο μέγεθος αλλά είναι πιο στρογγυλή.

Έχει πολύ υψηλή διατροφική αξία και είναι πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών (περιέχει και τα 8 βασικά αμινοξέα σε επαρκή περιεκτικότητα), βιταμινών και μετάλλων και δεν περιέχει γλουτένη. 100gr κινόας περιέχουν 374 θερμίδες,  6gr φυτικές ίνες και 13gr πρωτεΐνης.

Που θα την βρείτε;

Πλέον θα βρείτε πολύ εύκολα σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων αλλά και στα μεγάλα S/M την λευκή και την μαύρη κινόα.


Πάμε στην συνταγή μας!


Βράζετε τις φακές σε αλατισμένο νερό. Δεν τις παραβράζετε, επειδή θα προσθέσουμε και την κινόα δε θέλουμε να χυλώσουν.

Ετοιμάζετε και την κινόα. Πως μαγειρεύουμε την κινόα;;

Την αφήνετε 5’ στην κατσαρόλα με άφθονο νερό και στην συνέχεια την πλένετε πολύ καλά σε ένα σουρωτήρι για να φύγει μια πικράδα που έχει. Αφού την έχετε πλύνει την βάζετε στην κατσαρόλα και προσθέτετε 2 φλιτζανάκια του καφέ νερό. Γενικά η αναλογία για να βράσετε την κινόα είναι 1 μέρος κινόα, 2 μέρη  νερό. Αφού ξεκινήσει να βράζει χαμηλώνετε το μάτι, κλείνετε με το καπάκι και σε 15’ την κατεβάζετε. Δεν χρειάζεται να βάλετε αλάτι και στην κινόα αφού έχετε αλατίσει και τις φακές. Η ποσότητα που σας δίνω είναι για 3 πιάτα φακές.

Προσθέτετε την κινόα στο πιάτο με τις φακές, 1-2 κουταλιές κινόα σε κάθε πιάτο είναι αρκετές, επίσης ελαιόλαδο και λεμόνι και έτοιμο το φαγητό!

Το συνοδεύετε με μια σαλάτα και έχετε μέσα σε μισή ώρα ένα πλήρες χορταστικό γεύμα, θρεπτικό, υγιεινό και με λίγες θερμίδες.

Περιμένω  τις εντυπώσεις σας!!!

2 σχόλια:

  1. Καλημέρα! Πέρασα να δω τα social media, μπράβο, τα κατάφερες! Βρήκα και πολλές vegan συνταγές μαζεμένες που τις ψάχνω για τα παιδιά μου, γιατί αν και δεν είμαστε vegan, οι περισσότερες τέτοιες συνταγές κρύβουν πολλά θρεπτικά συστατικά για τα μικρά! Θα τα λέμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μάχη μου! Ακριβώς όπως τα λες για τις vegan συνταγές, και το καλύτερο είναι ότι έκτος απο υγιεινές είναι και πολύ νόστιμες!! Ιδανικές και για νηστεία αλλά και σωστή διατροφή!

      Διαγραφή

Post Top Ad

My Instagram